Конкурс «Найкращий книжковий дизайн 2024» оголосив переможців Фото 11.12.2024 15:45 Укрінформ Міжнародний фестиваль «Книжковий Арсенал» визначив переможців дев’ятого конкурсу «Найкращий книжковий дизайн-2024», а колекція книжок-переможців експонуватиметься на міжнародних книжкових ярмарках у Лейпцигу та Франкфурті у 2025 році.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє «Читомо».
Гран-прі конкурсу і перемогу в категорії «Утилітарна книга» здобуло видання «Поміж» (перше число).
Редакторки — Аліна Стаменова, Дінара Халілова, Оля Василець.
Візуальна концепція, дизайн, верстка — Саша Биченко, студія Kultura.
Технолог виробництва — Руслан Фокін, Publish Pro.
Кольорокорекція — Володимир Гавриш.
Видавець — Культура Медіальна / Kultura Medialna.
Переможцем у категорії «Текстова книга» стало видання «На надломі зросла сила».
Авторка концепції видання, архітектоніки книжки — Тетяна Костіна. Дизайн обкладинки, верстка — Дарʼя Стеценко.
Видавець — punkt publishing.
У номінації «Мистецька книга» перемогло видання «Коцюбинський: між кіно і літературою».
Автори видання — Альона Пензій, Станіслав Бетюцький, Олег Оліфер.
Художнє оформлення книги, дизайн, верстка — бюро Буця, Галя Вергелес.
Видавець — Довженко-Центр.
У номінації «Візуальний сторітелінг» перемогла книжка «Шлях Зерна | The Path of Grain».
Художнє оформлення — Postmen, Ярослав Ведмідь, Олег Грищенко, Олексій Чекаль.
Шрифтове оформлення — Олексій Чекаль (літерація назви), Fixel font.
Самвидав, з ініціативи KERNEL.
У номінації «Експеримент» цього року немає абсолютного переможця. Журі колегіально вирішило не присуджувати нагороду переможця у цій категорії.
Також присуджені спеціальні відзнаки «Найкращий книжковий дизайн — 2024».
Так, спеціальну відзнаку журі «за грішний дизайн відмінної якості» отримало видання «Грішниця».
Засновниця та креативна директорка — Джулі Полі.
Артдиректорка — Сніжана Чернецька.
Видавець — Druckhaus Sportflieger (Німеччина).
Спеціальну відзнаку журі за вдале рішення для серії отримала серія зарубіжної класики «Червона кімната», «Штіллер», «Тісні ворота».
Художня редакторка — Анна Гаврилюк, технічна редакторка — Наталія Коваль, ілюстраторка «Червона кімната» — Анна Іваненко, ілюстраторка «Штіллер» — Богдана Руденко, ілюстраторка «Тісні ворота» — Ксенія Степась.
Видавець — «Ще одну сторінку».
Окрім цього, спеціальну відзнаку журі за дизайн обкладинки отримало видання «Сестри Річинські (у 3-х томах)».
Дизайнер обкладинки — Володимир Гавриш.
Художня редакторка — Вікторія Шелест.
Верстальниця — Наталія Коваль.
Видавець — «Віхола».
Спеціальну відзнаку журі за дизайн музейного видання (the tailor-made design) отримав альбом «Миколаївський обласний краєзнавчий музей. Вибране».
Команда Platfor.ma та колектив Миколаївського обласного краєзнавчого музею.
Художнє рішення — Валерія Городчаніна.
Видавець — ТОВ «Бланк-Прес».
Також спеціальну відзнаку журі за відчуття матеріалу отримало видання Behind Blue Eyes.
Курація, редагування, переклад — благодійний проєкт Behind Blue Eyes спільно з Readellion Publishing (Марією Д’яковою, Георгієм Виграновським).
Артирекці, дизайн, верстка — Havhav bureau (Марія Гавриш, Володимир Гавриш).
У виданні використані фото, які зробили діти на плівкові фотоапарати в межах участі в проєкті Behind Blue Eyes, а також команда проєкту.
Видавець — Друкарня «КОЛО».
Спеціальну відзнаку журі for pioneering insights and transformative contributions to artificial intelligence (формулювання згенеровано ChatGPT) отримав журнал «Синтетика №1.AI: Friend or Foe».
Автори видання — Денис Пристай, Дмитро Моро, Софія Правдивець, Олександр Тартачний та ін.
Художнє рішення — Гліб Капоріков, Анастасія Шишенок, Projector Publishing.
Спеціальну відзнаку журі «за поезію в дизайн формі» отримала книга Imagination Guide II: How to make rockets disappear.
Авторка проєкту — Дар’я Лук’яненко. Архітектоніка книжки була розроблена у спільній роботі Дар’ї Лук’яненко, Іви Найденко та Надії Коваль.
Ілюстрації — Поліна Баканова. Редакторки — Іва Найденко та Надія Коваль. Друк, дизайн та верстка — Wydawnictwo Stopka.
Також названі фіналісти конкурсу «Найкращий книжковий дизайн — 2024».
У номінації «Текстова книга»:
«Можна мені одну цибулину?»
Автор видання — Оксана Лемішка.
Концепція видання, архітектоніка книжки — Тетяна Костіна.
Дизайн, верстка — Ганна Зацаринська.
Ілюстрації — Данил Штангеєв.
Видавець — punkt publishing.
«Культура під тиском від ООО/ОООО»
Автор видання — Борис Філоненко.
Художнє оформлення — Володимир Гавриш.
Видавець — ist publishing.
У номінації «Мистецька книга»:
«Алла Горська / Alla Horska»
Упорядниця — Анастасія Яцковська.
Дизайн, верстка — Даша Подольцева.
Видавець — «РОДОВІД» спільно з Арт-фундацією Дукат.
«Before the Future/Перед майбутнім»
Автори — Ірина Мірошникова, Олексій Петров, Борис Філоненко.
Художнє оформлення — Остап Ящук.
Видавець — ist publishing.
У номінації «Утилітарна книга»:
«ЧасоЛінія»
Автор видання — Валентина Мержиєвська.
Художнє оформлення — Дмитро Школьний.
Самвидав.
Періодичне друковане видання «Літопис українського дизайну»
Автор видання — дизайн-бюро Spiilka.
Художнє оформлення — Володимир Смирнов.
Видавець — ist publishing.
У номінації «Візуальний сторітелінг»:
«Мій Пласт»
Автор видання — Юлія Смаль.
Концепція видання, архітектоніка книжки — Наталія Моспан.
Ілюстрації, дизайн обкладинки — Валерія Крижановська.
Верстка — Уляна Решетуха.
Видавець — ТОВ «Видавництво Моя Книжкова Полиця».
«Таємне життя дивозвірів Марії Примаченко»
Автор видання — Марина Макущенко.
Художнє оформлення — Дарія Філіппова
Верстка — Яна Пласконіс.
Видавець — Видавництво Старого Лева.
«Казка від баби Насті «Про мужика, його дочку, пана і жеребну кобилу»
Автори — Марина Щегельська, Чмуневич Анастасія.
Художнє рішення — Марина Щегельська.
Самвидав.
У номінації «Експеримент»:
«Сонник»
Авторка ідеї та художнього рішення — Марина Щегельська.
Самвидав.
«Сон у теплому ліжку на м’якій вишитій подушці бабусі»
Авторка ідеї та художнього рішення — Юлія Покидько.
Самвидав.
До складу журі «Найкращого книжкового дизайну — 2024» увійшли: Закентій Горобйов, графічний дизайнер, шрифтар, ілюстратор; Валерія Гуєвська, артдиректорка Мистецького арсеналу; Анна Іваненко, Студія Сері/граф; Даша Подольцева, графічна дизайнерка, художниця; Анатолій Попель, CEO CASES, засновник та керівник Креативної Практики; Куба Совіньскі, графічний дизайнер, викладач (Польща); Олена Старанчук, співкураторка Pictoric.
Усього на цьогорічний конкурс надійшли 242 заявки. До участі приймали книжки, які були видані у період із грудня 2023 року по листопад 2024 року і не подавалися на конкурс у попередні роки.
Партнерами проєкту виступили Frankfurter Buchmesse та фонд Buchkunst.
Зазначається, що володар гран-прі отримає головний приз конкурсу — знакову статуетку. Всі фіналісти, переможці та володарі спеціальних відзнак отримають почесні дипломи, книжкові призи від Мистецького арсеналу, а також представлять український книжковий дизайн у міжнародному змаганні «Найкрасивіші книги світу», яке організовує німецький Фонд Buchkunst.
Окрім цього, колекція книжок-переможців експонуватиметься на міжнародних книжкових ярмарках у Лейпцигу та Франкфурті у 2025 році, а автора найбільшого внеску в оформлення книжки-гран-призера фонд Buchkunst запросить у професійну подорож до Німеччини у 2025 році.
Також повідомляється, що усі подані на конкурс видання, які не отримали нагород та спеціальних відзнак, будуть передані у бібліотеки спільно з PEN Ukraine.
Конкурс «Найкращий книжковий дизайн» започаткований у 2016 році Міжнародним фестивалем «Книжковий Арсенал» в співпраці з Goethe-Institut в Україні за підтримки Франкфуртського книжкового ярмарку та фонду Buchkunst. Переможців конкурсу оголосили за фінансової підтримки Державного міністерства культури та ЗМІ Німеччини. Переможці конкурсу представляють український книжковий дизайн у міжнародному змаганні, яке організовує німецький фонд Buchkunst та експонуються на міжнародних книжкових ярмарках.
Як повідомлялося, у 2023 році переможців конкурсу визначили у кожній з категорій і присудили п'ять спецвідзнак.
Фото: book.artarsenal.in.ua
Книги Книжковий Арсенал Дизайн
Источник: www.ukrinform.ua